VoIP gebruikers zien vaker nieuwe werelden opengaan door voor hen voorheen onbereikbare functionaliteiten in hun bereik te komen middels Hosted PBX of een IP PBX Centrale.
Moet je in het verleden genoeg telefoonlijnen hebben en eventueel bedrijven inhuren om een televergadering op te zetten gaat dit nu eenvoudiger. Met VoIP is dit allemaal gemakkelijker mogelijk. Mensen die met elkaar vergaderen in 1 gezamenlijk telefoongesprek is VoIP conference. Vaak wordt dit ook televergaderen genoemd. 1 persoon initieert de vergadering of teleconference en andere deelnemers bellen naar een nummer waar de vergadering op plaats vind. Men neemt dan deel aan de vergadering door te luisteren en eventueel te spreken. Als je een klant uitnodigt kun je daarna collega\'s van andere afdelingen erbij betrekken om aan het gesprek deel te nemen. Je kunt hier tijd mee besparen voor alle genodigden. Veel VoIP conference systemen bieden de mogelijkheid om de teleconference op te nemen zodat je kunt leren van de gesprekken of de kwaliteit kunt monitoren. De meeste VoIP conference systemen nemen dit op in .WAV of .MP3 bestanden zodat je dit gemakkelijk op elke Windows PC kunt naluisteren of doorsturen.
Als je een Hosted PBX of een VoIP software IP PBX centrale gaat uitzoeken let dan op of de mogelijkheden die je wilt beschikbaar zijn. Wil je enkel dat \'interne\' gebruikers VoIP conference kunnen gebruiken? Wil je dat ook \'externe\' gebruikers kunnen inbellen, via VoIP of via een traditionele lijn waarin je de onderverdeling kunt maken via een gratis 0800-nummer, een betaal 0900-nummer of een normaal telefoonnummers (bijv.020.....). Wil je de mogelijkheid dat men een PIN-code zet op een vergadering zodat er geen ongenode gasten in de conference komen. Wil je de mogelijkheid hebben om een operator aan te stellen die de bellers kan muten (geluid dempen), verwijderen uit conference, in een wachtrij zetten (mensen die vragen willen stellen of een bestelling plaatsen na de vergadering.)?
Sta stil bij het feit dat de hoeveelheid deelnemers in verband staat met hoeveel bandbreedte (capaciteit) je nodig hebt. Je netwerkbeheerder kan dit uitrekenen. Zo voorkom je dat de VoIP conference zonder vervelende onderbrekingen kan plaatsvinden. Het netwerk op je eigen kantoor kan veel mensen tegelijkertijd aan als je een eigen IP PBX hebt. Als bellers via internet deelnemen aan de VoIP conference moet je even kijken of je internetverbinding voldoende capaciteit heeft om storingen te voorkomen.
Wil je meer weten over een voip conference organiseren of alle dingen die je met voip kunt doen, dan kun je het beste kijken op de site van Adinets.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten