Een onderkent kindje bij VoIP is misschien wel een belangrijke eigenschap. Volgens mij is dat de flexibiliteit welke VoIP kan bieden. Het maakt hierbij niet uit of het voordeel voor de gebruiker is, de chef of directeur. Op elk vlak is wel een voordeel qua vrijheid te realiseren.
Laten we eerst een de financiele flexibiliteit bekijken. Waar zeker een financieel voordeel valt te halen is via de telefoonlijnen qua maandelijkse lasten. Qua VoIP kun je beter van verbindingen spreken als lijnen want er zijn geen \'lijnen\'. Vroeger was je niet alleen beperkt aan het aantal telefoonlijnen maar ook de lokatie waar je ze kunt gebruiken zijn beperkt. De dure maandlasten van de abonnementsgelden zijn verleden tijd. Geen kosten per lijn meer. Dit was een dure aangelegenheid. Bij VoIP heb je geen lijnen. Afhankelijk van de beschikbare bandbreedte kun je meer of minder gesprekken verwerken. Het fijne hiervan is dat het niet gekoppeld is aan het aantal gelijktijdige binnenkomende of uitgaande telefoongesprekken zijn.
Je kunt zonder al te veel problemen veranderen van ISP. Misschien kan deze ISP je betere voorwaarden geven, betere service leveren of misschien een gunstigere tariefstelling bied.
Vaak kun je besparingen realiseren op de gesprekskosten omdat VoIP geen onderscheid maakt tussen lokaal en interlokaal bellen. De gesprekskosten naar internationale maar ook mobiele nummers zijn vaak via VoIP stukken voordeliger. Hier kun je dus ook veel geld mee besparen.
Dan heb je de vrijheid in keuze qua telefoontoestellen. Moest je vroeger toestellen kopen die alleen op die centrale konden worden aangesloten nu met VoIP heb je de vrijheid om welk merk en model te kiezen welke jij wilt. Je kunt met VoIP flexibel kiezen tussen goedkope en simpele SIP telefoons tot de enorm uitgebreide functie\'s die sommige bieden. Het merk kun je zelf kiezen als het maar SIP ondersteund. Deze enorme vrijheid in keuze is flexibiteit ten top.
Ik ga je nu de belangrijkste USP geven qua flexibiliteit die VoIP kan bieden. Stop met het denken... Traditioneel denken werkt niet meer. Door de flexibiliteit die VoIP bied zul je anders moeten gaan denken over werk, inrichting, infrastructuur en organisatie.
Of je nu op een hotelkamer in de USA je SIP telefoon laat inloggen op je centrale of aan het strandhuisje in Scheveningen. Je kunt je SIP telefoon gebruiken alsof je op kantoor bent. Je hebt de voordelen die je eigen telefooncentrale biedt maar ook de voordelen van VoIP zoals de gesprekskosten, etc. Je moet beseffen dat een groot voordeel is dat jouw telefoon actief deel uit maakt van de centrale. Iedereen die op kantoor gebruik maakt van de centrale kan jou intern bereiken met hetzelfde gemak alsof je er fysiek zou zijn. Je kunt over ter wereld zitten als er maar een internetverbinding is waar je SIP telefoon kunt laten inloggen op de centrale. Mensen kunnen jouw bereiken of je voicemail bereiken zonder dat jij fysiek op kantoor hoeft te zijn. Jouw intern nummer verhuist met je mee. Ook kunnen dit abonneenummers zijn, afhankelijk hoe je VoIP consultant dit zal implementeren. Je bent vrij in het gebruiken op toestelnivo ook wel extensie genoemd of op telefoonnummer. VoIP kan dus zorgen voor een enorme vrijheid. Fijn dat deze flexibiliteit tegenwoordig ook betaalbaar is.
Om meer te weten te komen over VoIP en de VoIP flexibel waarom het zo populair is, kijk op de hyperlink voor meer info.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten