Elk respectabele fabrikant heeft vandaag de dag een gebruikersforum. Op deze forums vind je een aantal mensen die het forum onderhouden. Dit kunnen medewerkers zijn van het bedrijf maar ook vrijwilligers. Sommige fabrikanten hebben dit beter voor elkaar dan hun concollega\'s. Een forum draait 24 uur per dag, zonder rekening te houden met korte onderhoudsonderbrekingen, waardoor je op jouw geschikt moment het forum kunt gebruiken om vragen te stellen of op te zoeken met betrekking tot VoIP producten van deze fabrikant. Er bestaan veel verschillende producten dus ook verschillende forums. Voor elke soort VoIP hardware of software bestaat wel een specifiek forum.
Meestal moet je je aanmelden bij zo\'n forum met een werkend e-mail adres omdat hier je inloggegevens naar toe worden gestuurd. Je moet ook altijd een naam kiezen. Kies een goede inlognaam die past bij het forum. Verzin geen aanstootgevende namen of iets wat je persoonlijke identiteit kan prijs geven. Kies een overwogen inlognaam. Inlognamen die meestal geschikt zijn maak je door een combinatie te maken tussen je voorletter(s) en je familienaam. Als je een echte beginner bent op het gebied van forums stel ik voor eerst de voorwaarden goed door te lezen die meestal op het forum staat vermeld voordat je kunt aanmelden.
Als je bent aangemeld heb je de mogelijkheid om artikelen te beantwoorden, te starten en uitgebreidere mogelijkheden om te zoeken. Veel forumsoftware hebben een optie om de gewijzigde en toegevoegde artikelen te laten zien die er zijn sinds je laatste bezoek aan het forum.
Lees onderwerpen en artikelen op het forum, gebruik desnoods de zoekfunctie, om te kijken of jouw vraag niet al eerder is behandeld. Je kunt aan de manier van antwoorden op andere onderwerpen en artikelen concluderen wat voor een type fabrikant je te maken hebt. Een arrogante of behulpzame fabrikant. Kijk hoe andere mensen hiermee omgaan om de juiste omgangvorm te vinden.
Als je een nieuwe vraag wilt stellen, meestal noemt men dit een topic, zorg dan dat je zoveel mogelijk informatie geeft. Je kunt compleet zijn door te melden welk besturingssysteem je op de server hebt staan, welke server je gebruikt, welke foutmelding je ziet en wanneer deze steeds komt. Door dit zo duidelijk mogelijk aan te geven kunnen andere gebruikers je beter helpen. Het is een soort geef en neem idee. Jij doet de moeite om iets te beschrijven en zij doen de moeite om te antwoorden. Verwacht niet altijd meteen oplossingen. Meestal word je wel in de juiste richting gestuurd zodat dit je veel tijd en ellende bespaard.
Vaak krijg je binnen afzienbare tijd, hou rekening met 24 uur, een antwoord dat bruikbaar is. Veel forums hebben ook de mogelijkheid om in profiel aan te geven dat jij via de e-mail een bericht krijgt als iemand op jouw onderwerp een antwoord heeft geschreven. Mocht je totaal geen nuttig antwoord krijgen moet je je afvragen of je de vraag niet onduidelijk hebt geschreven of dat deze al bestaat en dus nog een keer de zoekfunctie gebruiken. Je kunt het artikel misschien onduidelijk opgesteld omdat je niet de juiste vaktermen beheerst. Mocht dit het geval zijn, schaam je niet om door te geven dat je een beginner bent. Veel mensen vinden het juist leuk om beginnende mensen te helpen. Het is dan niet een kwestie van domheid of luiheid maar gewoon nog niet voldoende kennis.
Er zijn forums die enkel toegankelijk zijn voor klanten of leveranciers. Je komt alleen maar in het forum als je de inlogcodes hebt gekregen van deze fabrikant. Vraag dit dan na bij de fabrikant of jij hier ook voor in aanmerking komt.
Meestal staat er op zo\'n VoIP forum een schat aan informatie en bespaart het je uren uitzoek werk.
Wil je meer weten over VoIP zonder eenVoIP forum door te hoeven bladeren, surf dan naar Adinets.com.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten